Najlepsze pytania do zadania kandydatom podczas telefonicznej rozmowy kwalifikacyjnej

3 mins read
Phone Interviews

ponad 2 lat temu

Może nie wszyscy lubią rozmowy kwalifikacyjne prowadzone przez telefon, ale mają one wiele zalet. Są szybkie, łatwe do zorganizowania i dostarczają odpowiedniej ilości informacji, aby rozpocząć selekcję kandydatów.

Oczywiście takie rozmowy wiążą się również z wyzwaniami, przede wszystkim wynikającymi z faktu, że nie widzimy osoby, z którą rozmawiamy. Poniżej przedstawiamy zestaw podstawowych pytań, które należy zadać, aby maksymalnie wykorzystać potencjał rozmowy kwalifikacyjnej prowadzonej przez telefon.

Nie komplikuj...

Ważne, by w trakcie rozmowy telefonicznej nie wdawać się zbytnio w szczegóły. Pamiętaj, że celem jest wstępna selekcja kandydatów, których zaprosisz na rozmowę twarzą w twarz. Nie musisz poznawać całej historii życia kandydata. Najlepszą strategią jest zadawanie prostych pytań.

Kandydaci mogą się stresować, co może sprawić, że rozmowa będzie niezręczna i nie uda się uzyskać wystarczających informacji o rozmówcy. Warto uspokoić kandydatów, informując ich o tym, jak będzie przebiegać rozmowa.

Jakie pytania zadawać?

Posługuj się prostym językiem. Brak wizualnej interakcji oznacza, że w trakcie rozmów kwalifikacyjnych prowadzonych przez telefon nie należy zadawać skomplikowanych pytań, które wymagają długich odpowiedzi. Rzecz jasna chcesz, aby kandydaci byli dokładni w swoich odpowiedziach — ale unikaj pytań, które wymagałoby zbyt długiego zastanawiania.

Pytania powinny służyć lepszemu poznaniu profilu kandydata — rozwinięciu informacji zawartych w CV i liście motywacyjnym oraz ocenie, czy doświadczenie zawodowe rozmówcy jest odpowiednie do danego stanowiska. Oto nasze wskazówki dotyczące pytań, które warto zadać podczas telefonicznej rozmowy kwalifikacyjnej.

1. Dlaczego aplikujesz na to stanowisko?

Czy po tym, co mówi kandydat, można stwierdzić, że chce dostać tę pracę? Szukaj w jego odpowiedziach pasji. Najlepszym wyborem będzie kandydat, któremu naprawdę zależy na tej pracy, a nie osoba, która odpowiedzi są obojętne i apatyczne. Prawdziwy entuzjazm jest dowodem na to, że kandydat wierzy, że ma to, czego potrzeba, aby z powodzeniem sprawować daną funkcję.

2. Pytania przesiewowe

Pytania przesiewowe pozwalają ocenić, czy kandydat dysponuje niezbędnym minimalnym doświadczeniem lub umiejętnościami wymaganymi na danym stanowisku — np. znajomością określonego oprogramowania lub kluczowymi kwalifikacjami. Przykładowe pytania przesiewowe:

·        Możesz podróżować?

·        Posiadasz ważne prawo jazdy?

·        Odbyłeś(-aś) szkolenie z metodyki PRINCE2?

Pytania przesiewowe należy dobrać pod kątem rodzaju stanowiska, na które rekrutujesz — muszą się odnosić do opisu stanowiska. To prosty sposób, by upewnić się, że na rozmowie twarzą w twarz pojawią się tylko odpowiedni kandydaci. Pytania te mogą być zamknięte (tak/nie).

3. Jakim doświadczeniem wymaganym na tym stanowisku dysponujesz?

Szukaj potwierdzenia, że kandydat przestudiował opis stanowiska. Powinien podać konkretne przykłady, które świadczą o tym, że posiada wymagane doświadczenie. W idealnym scenariuszu z odpowiedzi będzie wynikało, w jaki sposób zastosował swoją wiedzę lub swoje doświadczenie, aby zapewnić konkretne, wymierne rezultaty.

4. Dlaczego odchodzisz ze swojej obecnej pracy? / Dlaczego odszedłeś(-aś) ze swojej poprzedniej pracy?

Jeśli kandydat rozpoczyna pełną krytyki przemowę o tym, jak bardzo nie lubi swojego obecnego pracodawcy, powinna Ci się zapalić czerwona lampka. Szukaj kandydatów, którzy są głodni nowych wyzwań lub którzy czekali na pojawienie się oferty w tej konkretnej dziedzinie lub — jeszcze lepiej — w tej organizacji.

5. Jakich wyzwań oczekujesz od stanowiska?
6. Co jest dla Ciebie ważne w pracy?
7. Jak możesz opisać swoje podejście do pracy?

Ten zestaw pytań jest świetny, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nastawieniu zawodowym kandydata. Czy jest ambitny? Czy chce się rozwijać zawodowo? Jak wygląda jego samodyscyplina? Słuchaj uważnie, jak konstruuje swoje odpowiedzi, i szukaj zbieżności z dokumentem opisującym profil idealnego kandydata.

8. Co cię motywuje?
9. W jakim środowisku pracy najlepiej się odnajdujesz?

Pytania te pozwalają ocenić, jak dobrze kandydat będzie pasował do środowiska Twojej organizacji. Czy potrzebuje dużo pomocy, czy jest osobą samodzielną? Czy woli pracować w pojedynkę, czy lepiej odnajduje się w zespole? Czasami poszczególne osoby po prostu nie nadają się do pewnych środowisk pracy, niezależnie od tego, jak bardzo są utalentowane.

10. Jak lubisz spędzać czas poza pracą?

Łatwo jest zapomnieć, że kandydat jest przede wszystkim człowiekiem, a dopiero potem profesjonalistą. Poszukaj oznak, że osoba na drugim końcu linii będzie dobrze rozumieć się z innymi członkami zespołu.

11. Czy chcesz o coś zapytać?

Ważne, by odpowiedzieć na wszelkie pytania kandydata — czy to dotyczące pracy, czy procesu rekrutacji. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania zakończ rozmowę, dziękując kandydatowi za poświęcony czas i podając mu swoje dane kontaktowe — doceni możliwość nawiązania kontaktu w razie dalszych pytań.

Uzyskanie informacji, których potrzebujesz, na podstawie rozmów kwalifikacyjnych prowadzonych przez telefon sprowadza się do prostych pytań i szukania potwierdzenia, że Twoi kandydaci mają podstawowe cechy wymagane na danym stanowisku. Wstępna selekcja pozwoli na uniknięcie marnowania czasu na spotkania z nieodpowiednimi kandydatami, co oznacza więcej czasu na wartościowe pytania w trakcie właściwych rozmów kwalifikacyjnych. Tak jak powinno być.

Planujesz rekrutację? Skontaktuj się z lokalnym oddziałem Reed.

To może Cię zainteresować...

Czterodniowy tydzień pracy: plusy i minusy
5 mins read

Czterodniowy tydzień pracy: plusy i minusy

Ostatnie 16 miesięcy dało organizacjom czas na zastanowienie się nad sposobem działania, w tym nad liczbą godzin i dni, w których wymagają od pracowników aktywności.

Nie jest tajemnicą, że pandemia koronawirusa zmieniła sposób, w jaki pracujemy, a wiele firm musiało niemal z dnia na dzień opuścić biura i zacząć pracować w domu. W ciągu ostatniego roku wprowadzono Coronavirus Job Retention Scheme (program ochrony miejsc pracy). Musimy się też mierzyć z wyzwaniami związanymi z nauką w domu, co sprawiło, że wielu pracodawców nie miało innego wyboru, jak tylko umożliwić elastyczne formy pracy.

Temu nagłemu zwrotowi w kierunku pracy zdalnej i wzrostowi udziału pracy hybrydowej coraz częściej towarzyszą rozmowy na temat równowagi między życiem zawodowym a prywatnym oraz kwestionowanie przez firmy „typowego tygodnia pracy”.

Pięciodniowy tydzień pracy stał się normą kulturową, szczególnie w Wielkiej Brytanii, ale może po ponad roku zmian nadszedł czas, aby przemyśleć to podejście i zastanowić się, czy gdyby zostało zmienione, przedsiębiorstwa nadal byłyby efektywne? Czy spadłaby produktywność?

„Czy rozważyłbyś (rozważyłabyś) zmianę modelu funkcjonowania Twojej firmy na czterodniowy tydzień pracy?”. Spośród 919 ankietowanych 50% odpowiedziało twierdząco, przy zachowaniu tych samych godzin pracy, 33% odpowiedziało twierdząco, ale przy zmniejszeniu godzin pracy, 12% odpowiedziało przecząco, a 6% stwierdziło, że rozważyłoby taką opcję, ale nie w tej chwili.

Zważywszy, że 83% ankietowanych popiera czterodniowy tydzień pracy, istnieje wiele czynników, które firmy muszą wziąć pod uwagę, aby zdecydować, czy jest to kierunek działania, który byłyby skłonne obrać.

Co przemawia za czterodniowym tygodniem pracy?

Czterodniowy tydzień pracy można zdefiniować na dwa sposoby: w pierwszym wariancie pracownik kompresuje swój pełny wymiar godzin (zazwyczaj 35 godzin) w ciągu czterech dni. Drugi wariant zakłada skrócenie godzin pracy pracownika (zazwyczaj do 28 godzin) w ramach czterodniowego tygodnia pracy, co pozwala na trzydniowy weekend.

Wiele osób twierdzi, że choć pięciodniowy tydzień pracy sprawdzał się w XIX wieku, nie odpowiada potrzebom współczesnych fachowców.

Rozwój technologii sprawia, że niektóre codzienne zadania są znacznie mniej czasochłonne, a wraz ze wzrostem zapotrzebowania na pracowników biurowych pojawia się argument, że więcej godzin pracy niekoniecznie przekłada się na produktywność.

Warto zauważyć, że w ciągu ostatnich kilku lat wiele krajów na całym świecie, w tym Japonia, Nowa Zelandia, Hiszpania — a ostatnio Islandia — testowało czterodniowy tydzień pracy, aby zbadać jego wpływ na pracowników.

Microsoft testowo wprowadził czterodniowy tydzień pracy w swoich japońskich biurach i stwierdził, że krótszy tydzień pracy zwiększył efektywność spotkań i poziom zadowolenia pracowników oraz podniósł wydajność aż o 40%. Islandia monitorowała pracowników pracujących w zmniejszonym wymiarze godzin w różnych miejscach pracy w sektorze publicznym i uznała to przedsięwzięcie za sukces — 86% pracowników tego kraju pracuje teraz krócej za to samo wynagrodzenie.

W artykule dla BBC Will Stronge, dyrektor ds. badań w firmie konsultingowej Autonomy zajmującej się czterodniowym tygodniem pracy, stwierdził, że: „to pokazuje, że sektor publiczny dojrzał do bycia pionierem stosowania krótszych tygodni pracy, a rządy innych krajów mogą się od niego uczyć”.

W Wielkiej Brytanii wiele firm również wypróbowało czterodniowy tydzień pracy, a niektóre nawet wprowadziły tę zmianę na stałe. Agencja PR Radioactive Public Relations z siedzibą w Gloucestershire testowała czterodniowy tydzień pracy przez sześć miesięcy i odkryła, że firma zwiększyła przychody, a liczba dni zwolnień lekarskich pracowników zmniejszyła się o połowę.

Jakie są zalety czterodniowego tygodnia pracy?

Duże i małe firmy testujące tę koncepcję stworzyły bazę dowodów potwierdzających korzyści, jakie czterodniowy tydzień pracy może przynieść Twojej organizacji.

Wzrost wydajności

Badania wykazały, że praca w mniejszym wymiarze godzin zwiększa wydajność. Gdy pracownicy spędzają mniej czasu w pracy, czują się szczęśliwsi i bardziej spełnieni, co sprawia, że są bardziej skupieni przy wykonywaniu swoich zadań.

Duża nowozelandzka firma, Perpetual Guardian, wypróbowała czterodniowy tydzień pracy i odnotowała nie tylko wzrost wydajności o 20%, ale także wzrost oceny równowagi między życiem zawodowym a prywatnym z 54% do 78%.

Korzyści dla środowiska i oszczędności

Skrócenie tygodnia pracy oznacza, że pracownicy nie muszą tak często dojeżdżać do firmy, co zmniejsza ich ślad węglowy.

Jak można było zaobserwować podczas pandemii, firmy, w których pracownicy pracują przez te same cztery dni, mogą zaoszczędzić na kosztach ogólnych, a w niektórych przypadkach nawet skorzystać z ulgi podatkowej.

Szczęśliwsi pracownicy i mniejsza liczba nieobecności

Według organizacji charytatywnej Mind zajmującej się zdrowiem psychicznym co tydzień w Anglii jedna na sześć osób zgłasza, że doświadcza powszechnego problemu ze zdrowiem psychicznym, a jedna na pięć osób przyznała, że zgłosiła chorobę, aby uniknąć pracy.

Czterodniowe tygodnie pracy zostawiają pracownikom więcej przestrzeni na skupienie się na rozwoju osobistym lub spędzanie czasu z bliskimi. To nie tylko zwiększa zadowolenie pracowników, ale może przyczynić się do mniejszej liczby wypaleń zawodowych, dzięki czemu pracownicy są bardziej skupieni i szczęśliwsi w swojej roli.

Lepsza rekrutacja i utrzymanie pracowników

Wzrost udziału pracy hybrydowej i zdalnej w czasie pandemii doprowadził do tego, że pracownicy oczekują od pracodawców większej elastyczności.

Organizacja CIPD poinformowała, że większość osób uważa, że elastyczny czas pracy pozytywnie wpływa na jakość ich życia, a 30% osób zaobserwowało korzystny wpływ na swoje zdrowie psychiczne. Zatem oferowanie potencjalnym nowym i obecnym pracownikom elastycznego modelu pracy jest doskonałym sposobem na przyciągnięcie i zatrzymanie utalentowanych specjalistów.

Jakie są wady czterodniowego tygodnia pracy?

Oprócz zalet czterodniowego tygodnia pracy, istnieją również wady tego rozwiązania:

„Czterodniowy tydzień pracy nie sprawdziłby się w praktyce ze względu na konieczność objęcia większej liczby zmian w okresie, w którym i tak borykamy się z brakami kadrowymi”.

Nie dla każdej branży

Niestety model czterodniowego tygodnia pracy nie sprawdzi się w każdym sektorze. Niektóre firmy lub zawody wymagają obecności pracowników 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, co oznacza, że skrócony tydzień pracy byłby niemożliwy do wdrożenia, a w niektórych przypadkach opóźniłby pracę, wydłużając terminy realizacji.

Pielęgniarka, która chciała pozostać anonimowa, wyraziła swoje zastrzeżenia dotyczące czterodniowego tygodnia pracy w sektorze opieki zdrowotnej, mówiąc: „dla mnie jako pielęgniarki oddziału ratunkowego czterodniowy tydzień pracy w ogóle by się nie sprawdził. Obecnie pracujemy na długich, ponad 12-godzinnych zmianach, aby mieć cztery dni wolnego, co jest dla mnie korzystne, ponieważ zapewnia większą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Choć wiem, że czterodniowy tydzień pracy byłby lepszy dla niektórych moich współpracowników ze względu na opiekę nad dziećmi, krótsze, ale częstsze zmiany, które musielibyśmy wprowadzić w takim rozwiązaniu, nie sprawdziłyby się. Taki system oznaczały konieczność objęcia większej liczby zmian w czasie, gdy i tak borykamy się z brakami kadrowymi”.

Niewykorzystana siła robocza

Czterodniowy tydzień pracy nie jest dla wszystkich. Niektórzy pracownicy preferują strukturę pięciodniowego tygodnia pracy lub woleliby pracować więcej godzin niż zakłada model czterodniowy.

Ponadto w niektórych zawodach zadania zajmują więcej czasu niż w innych, co prowadzi do konieczności wypłacania większych kwot za nadgodziny lub zatrudniania dodatkowych pracowników w celu uzupełnienia braków (jak to miało miejsce w przypadku opieki zdrowotnej we wspomnianym badaniu przeprowadzonym w Islandii), co w ostatecznym rozrachunku może okazać się kosztowne.

Podsumowanie: czy Twoja firma powinna wprowadzić czterodniowy tydzień pracy?

Chociaż skrócony tydzień pracy przyjął się w wielu europejskich krajach i okazał się sukcesem dla wielu brytyjskich firm, jest to ekstremalne podejście, a warunkiem jego powodzenia jest zmiana sposobu myślenia pracodawcy i pracowników — oznacza to, że może to nie być odpowiednie rozwiązanie dla wszystkich organizacji.

Obecnie oczekuje się od pracowników bardziej elastycznego podejścia do godzin pracy. Mniej rewolucyjnym, bardziej stopniowym procesem byłoby wdrożenie modelu pracy hybrydowej lub elastycznej.

Jak wspomniano powyżej, czterodniowy tydzień pracy może nie sprawdzić się we wszystkich sektorach. Badania i dane dowodzą, że organizacje, które kładą większy nacisk na dbanie o dobre samopoczucie pracowników, ich zaangażowanie, morale i produktywność, odnotowują korzyści.​

8 sposobów na zdobycie pracy bez doświadczenia
2 mins read

8 sposobów na zdobycie pracy bez doświadczenia

Trzeba mieć doświadczenie, żeby dostać pracę, ale trzeba mieć pracę, żeby zdobyć doświadczenie… Jak zacząć wspinaczkę po drabinie kariery? Niezależnie od tego, czy dopiero kończysz edukację, czy chcesz rozpocząć nową ścieżkę kariery, poczucie, że nie masz doświadczenia, aby zdobyć pierwszą pracę, może być frustrujące. Oto kilka sposobów, dzięki którym możesz osiągnąć (pozornie) niemożliwe i zdobyć pracę bez doświadczenia!

Mów otwarcie

Jeśli brakuje Ci doświadczenia, nie próbuj tego faktu ukrywać. List motywacyjny to idealne miejsce na uzupełnienie braków w CV, więc skorzystaj z tej okazji, by rozwiać wszelkie wątpliwości pracodawcy. Następnie…

Skup się na tym, co masz

Doświadczenie jest ważne, ale równie ważne jest Twoje nastawienie do pracy, osobowość, zrozumienie firmy i jej działalności, motywacja, odporność, pomysły na przyszłość — lista jest nieskończenie długa, więc nie skupiaj się na jednej kwestii.

Znajdź doświadczenie w mniej oczywistych obszarach

Zanim uznasz, że nie masz doświadczenia, upewnij się, że to prawda. Pomyśl o swoich poprzednich miejscach pracy i spróbuj znaleźć powiązania między doświadczeniem, którego potrzebujesz, a tym, które posiadasz. Pamiętaj: to nie musi być dokładnie to samo. Kluczowa jest kwestia adekwatności doświadczenia do nowej sytuacji. Jeśli Twoim zadaniem było organizowanie spotkań i odbieranie telefonów, masz doświadczenie w pracy administratora. Jeśli Twoją pracą była obsługa strony w serwisie Facebook lub przygotowanie ulotki, masz doświadczenie w marketingu. Myśl niestandardowo!

Zdobądź doświadczenie

Udzielaj się charytatywnie, odbądź praktykę zawodową lub staż.

„Nie bój się zaczynać od zera. Dobry początek to podstawa, a nigdy nie wiadomo, co będzie dalej”.

Upewnij się jednak, że doświadczenie, które zdobywasz, będzie adekwatne (o czym mowa powyżej). Jeśli wciąż stawiasz pierwsze kroki, nie trać czasu na pracę niezwiązaną z tym, co chcesz robić, zwłaszcza jeśli nie jest płatna!

Pokaż swoje intencje

Jeśli naprawdę chcesz dostać się do danej branży, upewnij się, że inni o tym wiedzą. Bierz udział w dyskusjach branżowych na LinkedIn, dołącz do odpowiednich grup, bierz udział w wydarzeniach networkingowych i zawodowych i upewnij się, że Twój entuzjazm jest widoczny.

Sieć kontaktów

Jeśli nie masz pożądanego poziomu doświadczenia, musisz wzbudzić zaufanie. Nawiązuj kontakty i zadbaj o to, by Cię polecano. Pracodawcy są bardziej skłonni pominąć lukę w Twoim doświadczeniu, jeśli zarekomenduje Cię ktoś, komu mogą zaufać. Dowiedz się więcej o efektywnym networkingu.

Aplikuj spontanicznie

Jeśli ograniczasz do odpowiadania na publikowane ogłoszenia, będziesz podlegać ocenie według ustalonych kryteriów. Aplikuj spontanicznie do firm, które Cię interesują, pokaż, że znasz rynek, i zapytaj o możliwości dla Ciebie jako osoby chcącej rozpocząć pracę w branży. Jeśli odpowiedź brzmi nie, zapytaj, czy możesz złożyć podanie ponownie za 6 miesięcy, i dowiedz się, co możesz zrobić w tym czasie, aby zwiększyć swoje szanse.

Umów się na spotkanie

Postaraj się o zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. To najlepsza sytuacja, w której można odnieść się do braku doświadczenia, i najlepsze miejsce, aby zaprezentować swoje mocne strony. Pamiętaj: to, czy jesteś w stanie wykonywać daną pracę, jest tylko jednym z czynników branych pod uwagę przez osobę prowadzącą rozmowę. Ważne są również Twoja motywacja i dopasowanie do kultury firmy. Być może 2 z tych 3 wymagań wystarczą, żeby dostać wymarzoną pracę!

 

 

Jak stworzyć skuteczną strategię rekrutacyjną
2 mins read

Jak stworzyć skuteczną strategię rekrutacyjną

Właściwa strategia rekrutacyjna jest kluczem do osiągnięcia celów biznesowych. Oto kilka wskazówek ekspertów, które pomogą Ci przygotować Twoją firmę na sukces — oraz sprytne rozwiązania, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję.

​Czym jest strategia rekrutacyjna?

Strategia rekrutacyjna to jasny plan, który określa, na jakie stanowiska będziesz rekrutować, kiedy, dlaczego i jak. Powinna być powiązana z ogólnymi celami firmy.

Twoja strategia musi być możliwa do wdrożenia i łatwa do przekazania. O ile taktykę możesz zmieniać, strategia musi być zawsze jasna.

Nie wiesz ilu pracowników będziesz potrzebować? Zatrudnienie pracowników tymczasowych pomoże Ci rozwinąć się szybko i bez ryzyka.

Podstawowe aspekty doskonałej strategii rekrutacyjnej

Plany rozwoju

·        Aby zwiększyć liczbę pracowników, musisz ich zatrudnić, co wymaga czasu i środków.

·        Stwórz narzędzie, które pomoże Ci określić, które obszary Twojej firmy najbardziej skorzystają na zwiększeniu liczby pracowników.

·        Może to dotyczyć zwrotu z inwestycji lub utraconych możliwości.

Droga na skróty: Nie wiesz, ilu pracowników będziesz potrzebować? Agencja rekrutacyjna zapewni Ci dostęp do pracowników tymczasowych i wykonawców, aby pomóc Ci rozwinąć się szybko i bez ryzyka.

Marka pracodawcy

·        Upewnij się, że Twoja marka jako pracodawcy i przekaz są atrakcyjne dla grupy docelowej, szczególnie w mediach społecznościowych. Renomowana marka to argument, który przekonuje utalentowane osoby poszukujące pracy.

·        Zachowaj otwartość i przejrzystość w kwestii kultury pracy firmy, aby mieć pewność, że przyciągniesz kandydatów, którzy będą pasować do Twojej organizacji.

Droga na skróty: Jeśli Twoja marka nie jest dobrze znana, agencja rekrutacyjna może skontaktować się bezpośrednio z kandydatami i poświęcić czas na promowanie Twojej organizacji jako pracodawcy.

Audyt umiejętności

·        Wykorzystaj cele firmy do określenia rozwijających się obszarów działalności, a następnie zdecyduj, jakie umiejętności będą potrzebne do osiągnięcia sukcesu.

·        Twoja strategia rekrutacyjna powinna uwzględniać sposoby na znalezienie i wprowadzenie do firmy nowych umiejętności.

·        Pracodawcy często skupiają się na zaawansowanych umiejętnościach cyfrowych i technologicznych, ale warto też rozważyć kandydatów o rozmaitych doświadczeniach.

Droga na skróty: Podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko, którego nie znasz z własnego doświadczenia, możesz skorzystać z porad i wskazówek konsultanta ds. rekrutacji — dzięki temu poczujesz się pewniej.

„Możesz podrasować swoją taktykę, ale twoje docelowe plany muszą być jasne”.

Elastyczność

·        Jeśli Twoja firma musi szybko dostosować się do nieprzewidywalnego rynku, to zatrudnianie stałych pracowników może nie być dobrym rozwiązaniem.

·        Twoja strategia powinna uwzględniać plan zatrudnienia pracowników tymczasowych i wykonawców pracujących na zlecenie do projektów, które mogą się nagle zmienić.

Droga na skróty: Jeżeli nie zatrudniasz wewnętrznie specjalisty ds. płac, warto rozważyć zlecenie zarządzania listą płac pracowników tymczasowych agencji rekrutacyjnej. Firmy takie zadbają o kwestie podatkowe, wynagrodzenie za urlop, a nawet składki emerytalne — oszczędzając Ci wiele zachodu.

Kiedy dokonać przeglądu strategii rekrutacyjnej

Należy zawsze myśleć o tym, jak wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji i stać się bardziej atrakcyjną perspektywą dla potencjalnych kandydatów.

Zwróć uwagę na wszystkie aspekty procesu rekrutacji i dokonaj taktycznych poprawek, gdy tylko uznasz to za konieczne — zawsze w zgodzie ze strategią rekrutacyjną.

Co roku dokonuj przeglądu strategii rekrutacyjnej, aby mieć pewność, że realizuje cele firmy w ujęciu ogólnym. Ważne, aby każdy w firmie rozumiał Twoje cele — dlatego jasno i zwięźle określ, jak wygląda sukces i jak go osiągniesz.